9 Ocak 2014 Perşembe

Cemal Süreya / Biliyorum Sana Giden Yollar Kapalı [Bloğum Seslendi]



Biliyorum sana giden yollar kapalı
Üstelik sen de hiç bir zaman sevmedin beni

Ne kadar yakından ve arada uçurum;
İnsanlar, evler, aramızda duvarlar gibi

Uyandım uyandım, hep seni düşündüm
Yalnız seni, yalnız senin gözlerini

Sen Bayan Nihayet, sen ölümüm kalımım
Ben artık adam olmam bu derde düşeli

Şimdilerde bir köpek gibi koşuyorum ordan oraya
Yoksa gururlu bir kişiyim aslında, inan ki

Anımsamıyorum yarı dolu bir bardaktan su içtiğimi
Ve içim götürmez kenarından kesilmiş ekmeği

Kaç kez sana uzaktan baktım 5.45 vapurunda;
Hangi şarkıyı duysam, bizimçin söylenmiş sanki

Tek yanlı aşk kişiyi nasıl aptallaştırıyor
Nasıl unutmuşum senin bir başkasını sevdiğini

Çocukça ve seni üzen girişimlerim oldu;
Bağışla bir daha tekrarlanmaz hiçbiri

Rastlaşmamak için elimden geleni yaparım
Bu böyle pek de kolay değil gerçi…

Alışırım seni yalnız düşlerde okşamaya;
Bunun verdiği mutluluk da az değil ki

Çıkar giderim bu kentten daha olmazsa,
Sensizliğin bir adı olur, bir anlamı olur belki

İnan belli etmem, seni hiç rahatsız etmem,
Son isteğimi de söyleyebilirim şimdi:

Bir geceyarısı yazıyorum bu mektubu
Yalvarırım onu okuma çarşamba günleri

Youtube'den dinlemek için.

Ölüm: 9 Ocak 1990
:(

85 yorum:

  1. Ne güzel bir şiir, ne güzel bir sesten..
    yüreğine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene çok sevindim , teşekkür ederim :)

      Sil
    2. İlk defa bukadar güzel bir şiir dinledim ve okudum en sevdiğim şiirlerden biri olmaya hak kazandı :-)

      Sil
    3. Çok teşekkür ederim.
      Her zaman beklerim:)

      Sil
  2. en sevdiğim şiirlerdendir..

    YanıtlaSil
  3. AHHH AHH NE KADAR İÇİMİ TUHAF ETTİ ŞİMDİK BU ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nerelerdesin sen özlettin kendini ...

      Sil
    2. Buradayim Ness'im , Eylül geldimi böyle olurum ben..
      Kapatirim kendimi yine kendime.

      Sil
  4. Of be Cemal Süreya'ya da bak sen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakmakla kalmayıp biraz daha okuyalım o vakit

      Sil
  5. offf Cemal SÜREYA
    OFF Tolgaaaa:(

    YanıtlaSil
  6. Sevmediğini bilirsin ama bile bile seversin
    Ne gelebilir ne sen gidebilirsin
    Ne onun gelebileceği yol ne senin gidebileceğin yol var
    Arada öyle bir uçurum var ki ne senin adım atacak yerin ne de onun adım atacak yeri var
    Sen ona sadece uzaktan hüzünle bakabilirsin
    Ama gidemezsin, gi-de-mez-sinn!...

    Seversin bakmak istersin gözlerine
    Bulmak istersin kendini onun gözlerinde
    Oysa ne onun gözlerini görebilirsin ne de onun gözlerinde kendini
    Çünkü o sever bir başkasını, başkası bakar gözlerine, hiç sevmez seni

    Ulaşamıyorum der düşlerinde ulaşmak istersin
    Her gece yeni bir düş yeni bir hayal kurar durursun
    Onunla azda olsa mutlu olmak istersin
    Yetinebildiğin budur ancak, elinden başka bir şey gelmez sende biliyorsun

    Sen bakarsın baktığını bilmez
    Görse bile anlamsızsın onun için önemli gelmez
    Oysa sen her sevdanı anlatan şarkıda onu düşünürsün
    Oysa şarkılarda seni değil başkasını düşünsün

    Hayat bu, kader bu
    Bazen sevdiğin seni sevmez
    Bazense seveni senin yüreğin sevmez
    Keşke her aşk karşılıklı olsa ama elden ne gelir hayat bu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şiir şiiri doğurur dedikleri bu olsa gerek,
      ne güzel yorumlamışsın ağzına sağlık..

      Sil
  7. vay be sıkı şairden sıkı şiir seçmişsin.
    bi de edip seçsene.
    :)

    YanıtlaSil
  8. Cemal Süreya denince, akan sular duracak!! Durmalı.
    Başka türlüsü haram.

    Sevgi ile,
    Luna.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle..
      arada benim sesede deyineydin eyiydi :d

      Sil
  9. Okudum Nazende sevdiğim şarkısıyla birlikte ,sonra daldım gittim be safranım....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daldığın yerlerdeyım bende , dönerken beni de dürt.

      Sil
  10. Bu güzel şiire hayat vermiş sesin.
    Çok güzel yorumlamışsın, sesine , yüreğine sağlık...

    YanıtlaSil
  11. Şiir sesine, sesin şiire yakışmış beğendim:)

    YanıtlaSil
  12. Cemal Süreya ,nedense yaşım geçtikçe bu adamın şiirleri daha anlamlı gelmeye başladı.Genç kızlık zamanlarımda asi ,boyun eğmez yanını severdim,şimdi ise aşıkk yanı beni etkiliyor.Acaba,eşine de bu kadar sevdalı mıydı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu adamın içinde kocaman bir "sevda" deryası olduğu kesin..
      Başka türlüsü yazılabilir miydi bilmiyorum.

      Sil
    2. Bu Şiirini Eşiyle Evli Olduğu Sıralarda Baldızına Yazmıştır Bahçeperisi

      Sil
  13. müthiş. ben nasıl kaçırdım ki bunu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim..
      "bloğum seslendi" etiketine tıklayarak diğer seslendirmelerimi de görebilirsin

      Sil
  14. güzel bir şiir ve güzel de bir seslendirme.. herkese yakışmaz şiir okumak. Senin sesin iyi gitmiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.. Benim de çok sevdiğim bir şiir , sözleri çok özel..

      Sil
  15. Hınııııı! Tadından yenmez ama bu :)

    YanıtlaSil
  16. Şiir çok güzel ama ben sesini duyamadım :( Üzüldüm şimdi. Hata veriyor neden ki :( Hayırlısı artık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şuan dinliyorum ama been :\ , telefondan da dinlediim. :\

      Sil
  17. "Laleli'den dünyaya doğru giden bir tramvaydayız.." sanki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Birden nasıl oluyor , sen yüreğimi elliyorsun.."

      Sil
  18. vay anasını beee !!

    YanıtlaSil
  19. gezinirken yine buraya geldim, bu kaçıncı saymadım.
    çok güzel be

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım benim , çok teşekkür ederim..
      yorumlayan güzel yüreğine sağlık.

      Sil
    2. bende bu şiiri okuycam bi şiir dinletisinde fon müzik arıyorum linkini atabilirmisin bu fon müziğin ? beğendim güzel yorumlamışsın :)

      Sil
    3. Ceren Kacmaz hoşgeldin.
      Teşekkür ederim öncelikle :)
      . Fon müziğini bende çok seviyorum , Bir Demet Tiyatro'nun duygusal fon müziğiydi bu ;
      http://www.youtube.com/watch?v=3YMFR7MHsWM

      Sil
  20. Öldüm resmen ya gözlerim doldu neler yapmışın sen benim bunlar nasıl gözümden kaçar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha geçmişlerde ne cevherler var da okunmuyor ki :d

      Sil
    2. Fırsat bulduğum ger an okurum ben artık :)
      Eminim çok güzel olduklarına :)

      Sil
  21. çok güzel olmuş bu, sesin çok güzel gitmiş, arka fon da çok iyi..
    Yüreğine sağlık demek düşer bize o vakit :))

    YanıtlaSil
  22. Çok güzel bir şiir ve çok güzel bir yorum emeğin için tşk ederim.Evliyim ve evli birini sevdim :(( ve sevdiğim kişi onu unutmam için bu şiiri okuttu.Zafer Peker Diyemedim şarkısı ve bu şiiri mix yapıp yapıp dinliyorum.Süper oluyor.Ama emeğinize sesinize tekrar tşk ederi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kırık kalpler durağı hep hüzün barındırır.
      Orada bekleme bekleyeceğin kişiyi, çünkü o daha en baştan "kırık kalpler durağı"nı seçmiştir inmek için.
      teşekkür ederim..

      Sil
  23. Dinlediklerim arasında bu şiiri en güzel yorumlayan sizdiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle düşünmeniz beni mutlu etti. En sevdiğim şiiridir üstadımızın.
      Tekrardan teşekkürler

      Sil
  24. Benim bi sorum var :) hani şiirin sonunda çarşamba günleri okuma diye değinilmiş ya onun nedenini biliyor musunuz. Ödevim için gerekli. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rivayete göre şairimiz sevdiceğinden o gün ayrılmış
      yine aynı rivayete göre hiçbir sebebi yok, sadece güne anlam katmak istemiş :)
      bu nasıl bir ödev, ilk kez duyuyorum :)

      Sil
    2. Şiirin hikayesini bulun dedilerde çok sağolun :D

      Sil
  25. Hani şu takip ettiğim bloklara bir göz atmak istersin, parmakların mouse' un üzerinde tıklamaya hazır ve nazırdır. İşte tam o sırada popüler yayınlarını gördüm ve Cemal SÜREYYA' yı görünce parmaklarım istemsiz tıkladı. Yazının tarihi eski ama ben yeni okuyorum nihayetinde;) Şiiri severim, çok severim, SÜREYYA' yı da pek ayrı severim.
    "Hayat kısa, kuşlar uçuyor.." o halde;)

    sevgilerle, gülücüklerle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bunları duymak güzel, teşekkür ederim
      hoş geldin :)

      Sil
  26. Ben nasıl es geçmişim böyle güzel bir olayı :( Cemal Süreya en çok sevdiğim şairlerdendir ve çok sevdiğim bir şiirdir sende çok güzel yorumlamışsın yüreğinin sesine sağlık

    YanıtlaSil
  27. çok güzel çookk :)
    sizi takibe aldım vaktiniz olursa sayfam ( http://apaydindunyam.blogspot.com.tr/ )
    sevgiler

    YanıtlaSil
  28. Bir edebiyat öğretmeni olarak başarılı bir şiir okuması olduğunu söyleyebilirim. Yüreğine ve sesine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunları sizlerden duymak ne güzel hocam.
      Her zaman beklerim.

      Sil
  29. İşte bu şiir bu tatta okunmalı bu çarşamba gecesi ;)

    YanıtlaSil
  30. ya ne kadar gzldi bu ne kdr ne kdr :)

    YanıtlaSil
  31. Bir şiir bir insana bu kadar mı yakın gelebilir

    YanıtlaSil
  32. Bu şiir Cemal Süreya nın en sevdiğim şiiridir ve hikayesi de şu şekildedir;
    cemal süreya'nın elif isminde bir eşi vardır. kendi ağzından şu şekilde anlatmıştır;

    "cemal bu mektubu kız kardeşime yazmış, kız kardeşim bir doktorla evliydi o zamanlar. cemal, ben, o ve ailesi hemen hemen her gün görüşürdük. çarşambaları hariç. çünkü her çarşamba evlerinde eğlence düzenlerler ve bu eğlenceye sadece iş arkadaşlarını davet ederlerdi.
    kız kardeşim bir gün o mektupla evime geldi ve al bunu, haberin olsun dedi. kırıldım. her kadının kırılabileceği gibi?"

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sümeyye Hanım Merhabalar,
      Çok teşekkür ederim. İlk kez öğrendim bu durumu.
      Sevgiler,

      Sil
  33. En sevdigim siir bu siiri onur saylaktan dinleyin tavsiye ederim ... bütün hisleri veriyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar. Evet, ben de çok severim. Onur Saylak'tan ilk kez dinleyeceğim, teşekkür ederim.

      Sil
  34. Ahhh ne zaman bu şiiri okusam aklıma.suhedam gelir, ah benim üzümlü kekim, ah benim taşta bitmiş papatyam, ah benim küçük çürük disim. Çok güzel şiir kendisi :)

    YanıtlaSil
  35. Kucuk curuk disinize acilen dolgu yaptirmalisiniz..

    YanıtlaSil
  36. Sizin ellerinizden sifa bulacaksam buyrun yapın üzümlü kekim :)

    YanıtlaSil
  37. Yapalım o vakit..Buyrun gelin bekliyoruz klinigimize..🦷🌼

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi sen muayene ücreti de alırsın

      Sil
    2. Sizin gelmeniz ücretinizi karşılayacaktır..Kendinize ve dişlerinize iyi bakın...💐

      Sil
    3. Şiirin altında ne güzel gitti bu diş muhabbetiniz anlatamam
      hahah:)

      Sil